Wino na percepcjÄ™?

Umiarkowane spożycie wina nie wpÅ‚ywa na sÅ‚absze rezultaty w wynikach testów percepcji – dowodzÄ… norwescy naukowcy.
Na podstawie wyników badania 5033 mężczyzn i kobiet naukowcy z University of Tromsø przekonujÄ…, że umiarkowane spożycie wina nie wpÅ‚ywa na rażąco niższe wyniki uzyskiwane przez pacjentów w testach percepcji.

Wyniki testów przeprowadzonych u kobiet spożywajÄ…cych wino 4 lub wiÄ™cej razy w okresie 2 tygodni nie byÅ‚y gorsze od wyników pacjentek, które spożywaÅ‚y wino zaledwie raz na dwa tygodnie. Autorzy badania stwierdzili również, że picie nie byÅ‚o zwiÄ…zane ze znacznie niższymi funkcjami poznawczymi.

W ciÄ…gu ostatnich trzech lat, zwiÄ…zek miÄ™dzy umiarkowanym spożyciem alkoholu a funkcjami poznawczymi analizowano w blisko 68 badaniach, które objęły 145 308 mężczyzn i kobiet w populacjach o różnych modelach spożywania alkoholu. WiÄ™kszość badaÅ„ wskazaÅ‚a zależność miÄ™dzy umiarkowanym spożyciem alkoholu a lepszymi funkcjami poznawczymi i zmniejszonym ryzykiem wystÄ…pienia demencji, w tym również otÄ™pienia i choroby Alzheimera.
 

powrót
© HEGER 2012
Psycholog, Hipnozapsycholog BydgoszczPsychoterapia Warszawazdrowe odżywianiedietetyczne przepisyPracaBaza firmMieszkania